När de 17 egna resebutikerna i Sverige stänger den 31 mars breddar SJ samarbetet med Pressbyrån och 7-Eleven.
- Det är extremt bra att våra kunder får fler ställen att köpa sina biljetter på och får den service vi vill att de ska ha, säger Thomas Silbersky, SJ:s marknads- och försäljningsdirektör.
Han säger att alla cirka 520 butikerna hos bolaget Reitans, som äger Pressbyrån och 7-Eleven, ska sälja SJ-biljetter.
- Nu bygger vi också upp ett gemensamt försäljningssystem.
Butikspersonal utbildas just nu av SJ.
SJ fördjupar även samarbetet med Resia och BIG Travel - med 57 respektive 30 resebyråbutiker - rörande exempelvis ombokningsbara biljetter, utlandsbiljetter och platsbiljetter för kunder med årskort.
- Där har det varit viktigt att kunna hänvisa till lite mer specialiserad resebyråexperter, säger Silbersky.
(TT)