Imtech byter namn

Foto: Imtech

Imtech byter namn. Med nya ägare, ny organisation och det nya varumärket Assemblin vill bolaget markera att man tar nästa steg i utvecklingen. Detta enligt ett pressmeddelande.

Processen med att byta namn och omprofilera Imtech till Assemblin påbörjades med en djupgående varumärkesundersökning hos kunder, potentiella kunder och medarbetare i alla tre länder hösten 2015. Resultatet av undersökningen ledde fram till den varumärkesplattform som lanseras idag.

– I detta skede är det viktigt att lyfta fram våra medarbetare som är den avgörande skillnaden, grunden till vår framgång och därmed vårt verkliga varumärke. Vårt nya namn och logotype är bara symboler för vad vi genom våra medarbetare står för. Legalt bytte vi namn i mars och idag byter vi profil. Det innebäratt vi kunnat ge våra kunder och medarbetare en övergångsperiod för att lära känna och ta in det nya namnet. Nu tar vi på vår helt nya kostym genom att omprofilera allt i hela bolaget. Bland annat kontor, bilar, kläder, digitala kanaler ochtrycksaker, säger Thomas Rebermark, Informations- och Marknadschef Assemblin AB.