Nu byter de tre bolagen Stadsnätsbolaget, Öppna Stadsnät och Svensk Infrastruktur namn och lanserar ett nytt varumärke. Det nya namnet, Open Infra, och den nya hemsidan ska förenkla för privatpersoner att skaffa fiber.
– Fiberinfrastruktur är grunden för framtidens digitala samhälle vare sig det handlar om streamad underhållning eller samhällstjänster. Utvecklingen är den att samhällstjänster blir mer och mer digitala, så som skola, vård och omsorg, och alla ska kunna ta del av det. Det är en intressant framtid vi står inför och vi brinner för att fortsätta vara en del av det digitala Sverige som byggs nu, säger Johan Sundberg, grundare och vd Open Infra.
– Det nya varumärket har ett mycket större fokus på kunden än vad de tre tidigare hade. Att dessutom ha tre varumärken för olika delar i en kundresa har gjort det mycket komplicerat för kunderna, det vill vi bort från. Att skaffa fiber ska inte behöva vara så komplicerat, det komplicerade och byråkratiska tar vi hand om, det är vad vi vill att kunderna ska uppleva med nya varumärket, säger Anya Alenberg som är ny kommunikationschef på Open Infra.