Visma och Västtrafik i samarbete

Foto: Visma

Visma EssCom får förtroendet att utföra supporttjänster åt Västtrafik. I samarbetet ingår bland annat support av Västtrafiks IT-utrustning på fordon och försäljningsombud. Det meddelar IT-bolaget i ett pressutskick.

Västtrafik har hand om kollektivtrafiken i hela Västra Götaland - här ingår 2 700 bussar, tåg, spårvagnar och båtar samt 22 000 hållplatser.
− Vi ser verkligen fram emot att tillsammans med Västtrafik öka tillgängligheten för deras IT-support ytterligare. Med vår dygnet runt-öppna support och långa erfarenhet från IT inom kollektivtrafik är jag övertygad om att vi har goda förutsättningar att skapa ett givande samarbete de kommande åren, säger Henrik Archenholtz, vd på Visma EssCom.

Med start den 27 mars utför Visma supporttjänster på uppdrag av Västtrafik. Västtrafiks mål i upphandlingen har varit att finna en samarbetspartner med hög tillgänglighet som kan ta ett helhetsansvar för Västtrafiks IT-servicedesk utanför kontorstid. Vismas support ska ses som en naturlig del av Västtrafiks egen IT-servicedesk med fortsatt fokus på hög tillgänglighet, driftsäkerhet och kundnöjdhet bland Västtrafiks resenärer.

− Vi har fått ett mycket gott intryck av Visma som en strukturerad och kompetent samarbetspartner. Under etableringsprojektet har vi blivit allt mer trygga med att de delar våra värderingar och förståelse för kvalitet och proaktivitet, säger Berit Haagensen, chef IT-Servicedesk på Västtrafik.