Veolia Transports resenärer är mer nöjda än någonsin. Det visar den kundundersökning som företaget genomförde under våren. Från 2009 då den första undersökningen genomfördes har kundnöjdheten successivt ökat och ligger nu på rekordhöga 89 procent.
Tre områden utmärkte sig särskilt i undersökningen när det gäller en positiv ökning jämfört med tidigare undersökningar: Serviceinriktad personal, personal som är bra på att svara på frågor och att det upplevdes som lätt att få information.
89 procent svarade att de var nöjda med linjen de färdades på i sin helhet, en ökning med två procent jämfört med föregående år. Jämfört med 2009 då den första mätningen genomfördes är ökningen på samma fråga 9 procent.
– Vi är väldigt glada över att så tydligt se att vi hela tiden blir bättre och bättre på att leva upp till resenärernas krav. Det visar att våra utbildningar i kundbemötande det senaste åren och det utökade samarbetet med huvudmännen har gett resultat, säger, Marianne Lindberg, kvalitets- och miljöchef på Veolia Transport.