När svenska konsumenter får bestämma rankas Taxi Stockholm för tredje året i rad som det mest hållbara varumärket i klassen i undersökningen Sustainable brands 2014.
I undersökningen Sustainable Brands 2014 har 9000 svenska konsumenter bedömt 242 företag utifrån dess miljöarbete och sociala ansvarstagande. Där rankas Taxi Stockholm som det mest hållbara av Sveriges taxiföretag.
– Det här är frukten av ett hårt arbete och en medveten satsning på ett hållbart varumärke. Vi har till exempel sänkt våra koldioxidutsläpp med 74 procent på åtta år och alla våra åkare är kollektivanslutna. Ett annat exempel är att vi kan hjälpa till att rädda liv med de hjärtstartare vi har i 30 av våra bilar, säger Lars Strömberg som är VD på Taxi Stockholm.
Att minska miljöpåverkan har länge varit på agendan och här har man uppnått och skärpt sina mål på bland annat minskade koldioxidutsläpp år för år. Företagets vision talar om att vara en ansvarsfull samhällsaktör. Det handlar om att ta ansvar för och kvalitetssäkra verksamheten och att utveckla den i dialog med andra aktörer. På så sätt vill man bidra till samhället med verksamheten som utgångspunkt. Men det handlar också om att ta ansvar som arbetsgivare och om att bygga en företagskultur där man alltid värnar om kunder och om varandra.
– Det är fantastiskt roligt att det vi gör är viktigt också för våra kunder. Jag tror att det märks när man reser med oss, säger Lars Strömberg.