BMW och Sixts bildelningstjänst DriveNow passerar nu en miljon kunder, en milstolpe som markerar ett genombrott för bildelning över hela Europa. Det framgår av ett pressmeddelande från DriveNow.
Den ökande populariteten för bildelningstjänsten märks framförallt när det kommer till antalet resor per fordon, DriveNows BMW- och MINI-bilar används upp till 23 gånger per dag. DriveNows bildelningstjänst innebär också att ett stort antal människor, närmare en tredjedel av DriveNows kunder, har kunnat prova på att köra elbil, vilket sparat mer än 2 500 ton koldioxid till dags dato.
- En mijon kunder är en enastående bedrift och ett bevis på vilken viktig position bildelning har i storstäderna. Från att mestadels har attraherat unga trendmedvetna och teknikintresserade människor ser vi nu alltifrån studenter till pensionärer bakom ratten i våra bilar. Bildelning har verkligen blivit en vital del av trafikbilden och infrastrukturen i de städerna där vi finns, säger Fredrik Ellsäter, vd på DriveNow.