Nettbuss Bus4You prisat av SKI

Foto: Nettbuss Bus4You
Foto: Nettbuss Bus4You

Enligt SKI, Svenskt Kvalitetsindex, har Nettbuss Bus4You Sveriges mest nöjda kunder inom persontransport. Det framgår när SKI presenterar sin årliga mätning av kundnöjdhet inom persontransport. Studien bygger på närmare 2200 intervjuer, som genomförts under maj månad, med svenskar mellan 18–79 år som gjort en långfärdsresa den senaste månaden. Det framgår av ett pressmeddelande från Nettbuss Bus4You. 

En gemensam nämnare för de bolag som hamnar högt i SKI:s mätning är punktlighet, enkelhet, smidighet och tillgänglighet. Nettbuss Bus4You sticker även ut när det kommer till komfort och service.

– Vi ser inte på våra kunder som resenärer utan som gäster och då måste allt fungera. Allt ifrån bokningen, resan, till reklamationer. När det kommer till reklamationer brukar vi till och med förekomma våra gäster och kompensera dem innan de ens hinner reklamera. Sedan gör våra förare ett fantastiskt jobb och får våra gäster att känna sig välkomna, säger Robert Nyberg, vd för Nettbuss Travel.

Svenskt Kvalitetsindex lanserades 1998 och genomför sedan dess regelbundna undersökningar och mäter bland annat kundnöjdhet. I undersökningen beräknas värden på image, förväntningar, produktkvalitet, servicekvalitet, prisvärdhet och lojalitet.