Telias företagskunder nöjdast enligt SKI-rapport

SKI-rapport rankar Telia som etta. Arkivbild

En undersökning som Telia genomförde 2018 visar hur viktigt det är för företag att följa med i den digitala utvecklingen och att utveckla sin konkurrenskraft. För att fler företag, oavsett storlek, ska kunna dra nytta av de digitala möjligheterna har Telia de senaste åren lanserat tjänster som Personlig Tekniker och Rådgivare. Under hösten lanseras även IT-avdelningen som tjänst, som erbjuder moderna och smarta lösningar för företag med mellan 10–150 anställda. Ett expertteam tar ansvar för och har full koll på hela IT-miljön dygnet runt.

– Vi är fantastiskt glada och stolta över topplaceringen och betyget från våra kunder. Det visar att vi är på rätt väg och att vårt arbete med personlig service ger resultat. Vi har lyckats paketera tjänster som kunderna har behov av på ett sätt som våra konkurrenter inte gör. Även faktorer som produktkvalitet och Telias nät är starkt bidragande med vinnande stabilitet och pålitlighet. Men vi vet samtidigt att det finns mer att göra och vi fortsätter nu vår satsning på att förenkla vardagen för svenska företagare, förklarar Anders Olsson, vd Telia Sverige.

Nyligen toppade även Telia i SKI-rapporten för mobila tjänster för företag.

– Kunderna ska känna att de är utvalda och att det finns mycket att vinna på att samla sina tjänster hos oss på Telia. Det är därför jättekul att se att rapporten visar att våra kunder som gjort detta är nöjdast på marknaden .