Mötesplatsen för dig inom trafik och samhällsutveckling, mar, 19 2019
Senaste Nytt

Optiware tar kontrakt i Uganda och Israel

Combined Cycle Power Plant. Foto: Optiware
Combined Cycle Power Plant. Foto: Optiware
Publicerad av
Peter Höök - 07 jan 2019

Optiware valt av spanska Global Power Generation, GPG, för leverans av API Pro Eam till tre kraftverk i Uganda och Israel Avtalet omfattar system för, 41 MWs vattenkraft-projektet Achwa 2 i norra Uganda och de två , 72 MWs ”combined cykel”, projekten Alon Tavor och Ramat Gavriel i Israel.Optiware kommer att leverera en SaaS-lösning inklusive ”Multiple Plant”, stöd för mobila arbetsprocesser och ”Permit to Work.

Global Power Generation, som är en del av Naturgy Group, utvecklar och driver kraft-anläggningar på en global marknad. Verksamheten drivs med hjälp av teknik som enligt deras erfarenhet garanterar framgång. GPG erbjuder sina kunder teknik, drift och underhållstjänster. GPG har utvecklat mer än 1 000 projekt, i nästan 50 länder, baserat på vatten- och vindkraft samt på fossila bränsletekniker.

Med Optiwares lösning och tjänster kommer GPG att få ett komplett verktyg för att driva en effektiv underhållsprocess och få full kontroll över förrådshanteringen i de tre anläggningarna.

– Det här är vår första order från GPG och vi är väldigt glada att bli valda som leverantör för dessa stora projekt av en välkänd global aktör, ” säger Michael Ries CEO, Optiware och fortsätter,

– Vi har ett stort antal kraftverk i vår globala kundbas och en mycket stark lösning i API PRO. Jag är övertygad om att vi kommer att hjälpa GPG att leverera utmärkt stöd till sina kunder i dessa 3 projekt och i många fler i framtiden.

Annons

Annons

Rail Baltica: Den litauiska sektionens design kostar omkring 7 miljoner euro utan moms. Samtidigt uppskattas kostnaderna för den estniska delen till 6,8 miljoner euro. Detta banavsnitt, som byggs från estniska staden Pärnu till Rapla, är 71 kilometer långt. Linjen omfattar 16 vägviadukter, sex järnvägsviadukter, nio djurpassager och fyra järnvägsbroar.
Rail Baltica: Den litauiska sektionens design kostar omkring 7 miljoner euro utan moms. Samtidigt uppskattas kostnaderna för den estniska delen till 6,8 miljoner euro. Detta banavsnitt, som byggs från estniska staden Pärnu till Rapla, är 71 kilometer långt. Linjen omfattar 16 vägviadukter, sex järnvägsviadukter, nio djurpassager och fyra järnvägsbroar.

Rail Baltica: Sju timmar med tåg från Tallinn till Warszawa

"fyra tåg per dygn"

Från och med 2026 kommer tågpassagerare att kunna resa mellan Tallinn och Warszawa på Rail Baltica...

Annons