Mötesplatsen för dig inom trafik och samhällsutveckling, nov, 13 2018
Senaste Nytt

Air France-KLM stärker upp i Skandinavien

Publicerad av
Simon Matthis - 23 okt 2018

Skandinavien är en fortsatt viktig marknad för Air France-KLM och koncernen utökar sitt skandinaviska vintererbjudande till Amsterdam (Schiphol) och Paris (Charles de Gaulle). Antalet veckoavgångar ökar med 2% till 502 och antalet flygstolar med 5% jämfört med 2017.

Air France-KLM förbättrar sitt erbjudande på den skandinaviska marknaden och inför vintern kommer koncernen att erbjuda flygresenärer i regionen fler veckoavgångar (2%) och fler flygstolar (5%) jämfört med motsvarande period förra året.

– Vi fortsätter att ha god tillväxt i Skandinavien och jag tror vårt attraktiva linjenätverk och flexibla utbud har stor del i det. I synnerhet för våra affärsresenärer. Framtiden ser ljus ut och jag är trygg i vår utökade kapacitet i Skandinavien, säger Paul Terstegge, General Manager Air France-KLM norra Europa.

Tittar vi till flygbolagen var för sig, är det två marknader som sticker ut. För KLM sker den procentuellt största ökningen av veckoavgångar i Sverige. Där ökar antalet med 4%, något rutten Växjö-Amsterdam varit starkt bidragande till.

För Air France sker den största ökningen av veckoavgångar i Norge, där antalet ökar med hela 41%. Även antalet flygstolar ökar kraftigt. 36% fler flygstolar tack vare större flygplansmodeller. Avgångsökningen bottnar i att flygbolaget tidigare i år började trafikera rutten Bergen-Paris.

 

Annons

Annons

Annons

Med införandet av sensorer på järnvägens infrastruktur så skapas möjligheter till att förändra både arbetssätt och affärsmodeller. Det gör det i sin tur möjligt att tackla problemen med eftersatt underhåll.

– Banbrytande förändringar kan skapas genom att beställarna ställer nya krav som skapar incitament för leverantörerna att förändra sina affärsmodeller, säger produktutvecklaren Björn Lundwall.
Med införandet av sensorer på järnvägens infrastruktur så skapas möjligheter till att förändra både arbetssätt och affärsmodeller. Det gör det i sin tur möjligt att tackla problemen med eftersatt underhåll. – Banbrytande förändringar kan skapas genom att beställarna ställer nya krav som skapar incitament för leverantörerna att förändra sina affärsmodeller, säger produktutvecklaren Björn Lundwall.

Järnväg 4.0 löser underhållsbristen

Sensorer på infrastrukturen är redan verklighet. Snart kommer de att förändra järnvägsbranschen i...