Mötesplatsen för dig inom trafik och samhällsutveckling, okt, 17 2018
Senaste Nytt

SAS och Apollo förnyar samarbetsavtal

Publicerad av
Simon Matthis - 13 jun 2018

SAS och Apollo förlänger sitt samarbete för sommarsäsongen 2019. Avtalet är värt cirka 1 miljard kronor och rör charterflyg inom Europa. Detta innebär att SAS kommer att flyga Apollos kunder till och från 20 orter i Sverige, Danmark och Norge till 30 destinationer runt om i Europa.

Apollo väljer att förlänga samarbetet med SAS som huvudpartner för majoriteten av charterflygningarna från Skandinavien under sommaren 2019.

 

– Vi ser fram emot att stärka vårt, nu över 15 år långa, samarbete med Apollo ytterligare. SAS fortsätter att investera i nya miljöeffektiva flygplan, och att uppgradera befintliga kabiner till SAS nya design. SAS kommer nu successivt att rulla ut marknadens snabbaste WiFi på vår kort- och medeldistansflotta som gör det möjligt att streama från gate till gate. Det ger våra passagerare en frihet att använda tiden ombord till exakt det de vill. Vi ser fram emot att fortsatt välkomna Apollos kunder ombord på våra flygplan, säger Markus Ek, Global företags- och agentförsäljningschef på SAS, i ett pressmeddelande.

 

Tack vare SAS flexibla flygplansflotta är det möjligt för Apollo att erbjuda direktflyg från flygplatser både i storstadsregioner och regionalt i Sverige, Norge och Danmark. SAS blir Apollos största externa partner utanför det egna flygbolaget Novair.

 

– För Apollo är det naturligt att fortsätta samarbetet med SAS och som skandinaviskt bolag är SAS en trygg och bra partner för Apollo. Våra kunder uppskattar den service och pålitlighet som SAS erbjuder med direktflyg till flera av våra destinationer, säger Leif Vase Larsen, nordisk vd för DER Touristik Nordic AB.

Under åtta veckor i somras var Getingmidjan helt avstängd för trafik. Det är en total upprustning av banan som nu startat och som skall ha två ytterligare avstängningsperioder under de två kommande somrarna. 2021 skall allt stå färdigt. Här på bilden är banan åter i full drift med ett regionaltåg på väg in mot Stockholm central och på- och avstigning kan återigen ske på Stockholm central. Foto: John Hardwick
Under åtta veckor i somras var Getingmidjan helt avstängd för trafik. Det är en total upprustning av banan som nu startat och som skall ha två ytterligare avstängningsperioder under de två kommande somrarna. 2021 skall allt stå färdigt. Här på bilden är banan åter i full drift med ett regionaltåg på väg in mot Stockholm central och på- och avstigning kan återigen ske på Stockholm central. Foto: John Hardwick

Stockholms största järnvägsprojekt fortskrider enligt plan

TEXT: John Hardwick

Det komplicerade och stundtals dramatiska arbetet med Getingmidjans första...

Annons

Med införandet av sensorer på järnvägens infrastruktur så skapas möjligheter till att förändra både arbetssätt och affärsmodeller. Det gör det i sin tur möjligt att tackla problemen med eftersatt underhåll.

– Banbrytande förändringar kan skapas genom att beställarna ställer nya krav som skapar incitament för leverantörerna att förändra sina affärsmodeller, säger produktutvecklaren Björn Lundwall.
Med införandet av sensorer på järnvägens infrastruktur så skapas möjligheter till att förändra både arbetssätt och affärsmodeller. Det gör det i sin tur möjligt att tackla problemen med eftersatt underhåll. – Banbrytande förändringar kan skapas genom att beställarna ställer nya krav som skapar incitament för leverantörerna att förändra sina affärsmodeller, säger produktutvecklaren Björn Lundwall.

Järnväg 4.0 löser underhållsbristen

Sensorer på infrastrukturen är redan verklighet. Snart kommer de att förändra järnvägsbranschen i...

Annons

Annons