Mötesplatsen för dig inom trafik och samhällsutveckling, jul, 21 2019
Senaste Nytt

Delar av Bergslagsbanan ska förbättras

Västerås Central. Foto: Christer Wiik
Västerås Central. Foto: Christer Wiik
Publicerad av
Christer Wiik - 04 apr 2014

Nu görs en satsning på järnvägen mellan Ludvika och Västerås. Större tåg sätts in och banan rustas. Det skriver Dalarnas Tidnings nätupplaga dt.se. 

Hugo Oljemark vd vid Tåg i Bergslagen, säger till DT att man inom kort sätter in större "Skånetåg", det vill säga X61 mellan Ludvika och Västerås och att järnvägen mellan Ludvika och Fagersta kommer att rustas i sommar.

– Under två år och med option på ett tredje år kommer vi att hyra tre tåg som Skånetrafiken köpte in 2011 men som de inte har användning för, säger Hugo Oljemark till Dalarnas Tidning

Virtuella verktyg används vid Västmetrobygget i Helsingfors. Det arkitektoniska temat på Kaitans metrostation följer temat för områdets karaktär och stadsplanering: - gröna kvartersgårdar. I stationens arkitektur kombineras de kalla metall-, glas- och betongytorna med områdets karakteristiska varma tallskogsnyanser. I interiören i de stationens metalliska byggnader används former och nyanser som påminner om stämningen i en tallskog. Bild: Västmetron
Virtuella verktyg används vid Västmetrobygget i Helsingfors. Det arkitektoniska temat på Kaitans metrostation följer temat för områdets karaktär och stadsplanering: - gröna kvartersgårdar. I stationens arkitektur kombineras de kalla metall-, glas- och betongytorna med områdets karakteristiska varma tallskogsnyanser. I interiören i de stationens metalliska byggnader används former och nyanser som påminner om stämningen i en tallskog. Bild: Västmetron

Västmetron planerar stationen i tre dimensioner innan den byggs

"VR-teknik"

Västmetron i Helsingfors vill vara en föregångare i design som bygger på informationsbärande...

Annons

Annons

Annons